​ביה"ס "אלון" הוא בית ספר חדש בעיר חיפה, בשכונת "רמת אלון".
השנה מלאו 17 שנים להיווסדו של ביה"ס.

ביה"ס "אלון" מונה כ – 350 תלמידים ב-14כתות אם
מהן 2 כיתות חינוך מיוחד המטפלת בבעיות רגשיות.

דבר המנהלת

בית הספר מאמין כי קיימת שונות בין בני האדם.

שונות זו באה לידי ביטוי בהעדפות,בכשורים,בסגנון הלמידה וההוראה,בקצב,בסגנון החשיבה וביכולת.

את הביטוי לחוזקותיהם, יביעו התלמידים במסגרת ייחודיות ביה"ס "אלון": "למידת מעו"ף"-למידה מבוססת עניין ופרוייקטים , למידה אשר תתקיים בכל אחת מן השכבות בתחומי הדעת השונים ובתחומי עניין מגוונים ובנוסף, בוועדות השונות המתקיימות בבית הספר, בהן נוטלים הילדים חלק פעיל ומשמעותי.

שאיפתינו היא שכל אחד מתלמידינו יכיר את פנימיותו , את עצמו, על חוזקותיו וחולשותיו וידע לעשות באלו שימוש מושכל ונכון, ישאף להיות בוגר אחראי התורם לחברה, מתוך נקודות החוזק שלו, אוהב את ארצו ושואף למצויינות.  בתפיסתינו החינוכית אנו מאמינים כי  עלינו להוביל לקראת קידום התלמיד למען מימושו העצמי, תוך הבנת משמעויות בחייו והקניית כלים לקידומו האישי.

על בית הספר להכשיר את הלומד לתפקד בחברה הקיימת ולצייד אותו בכלים המתאימים ללומד עצמאי.

תפקיד בית הספר ליצור סביבה חינוכית ולימודית בעלת

מגוון גירויים ואווירה תומכת וסבלנית ולהכשיר את הלומד לתפקד כאזרח מועיל בחברה התורם למען הקהילה.

חזון בית הספר

ביה"ס הציב לעצמו יעדים של עשייה חינוכית הנובעת מחינוך בעידן מודרני עתיר מידע וטכנולוגיה מחד, ומאידך חשיבות
שבחינוך לערכים.

בשנת תשע"ה בית ספרינו נבחר להובלת תוכנית ייחודית ההופכת אותו לביה"ס מוביל של הייטקהיי המבוסס על למידת מעו"ף- למידה מבוססת עניין ופרויקטים כמודל ללמידה משמעותית..

הרעיון עלה מתוך הצוות : כל חבר בצוות פיתח תכנית ייחודית ללמידה מסדר חשיבה גבוה ,שהוא למעשה חוג והתאימה לשכבת גיל שונה . משם, יצא הרעיון ללמידה מסדר חשיבה גבוה ופיתוח פרויקטים בית ספריים.

הפרוייקטים פותחו בשכבות גיל שונות והיו מבוססות חקר, עבודת צוות סביב טכנולוגיה של המאה ה-21.

הצוות החינוכי מעודד את הלומדים להשקיע בתהליכי חשיבה אישית וקבוצתית ,המורה גורם לגירוי במניע אותם לחקר ומלווה אותם כמומחים בעלי ידע.

הלמידה החוויתית מעוררת בלומדים ענין וסקרנות מתוך חבור אישי,התלמידים בוחרים כיצד ילמד הנושא ויעשו חיבורים לתחומי דעת שונים המייצרים רלוונטיות לעולם הלומדים.

זמן הלמידה בנוי מלמידה תוך התנסות בנושא הנלמד כל זה באוירה אינטימית המעודדת יצירת קשר אישי.

 

 בשנת תשע"ה שם לעצמו ביה"ס דגש על פתוח תכנית "אמירים" זוהי תכנית של משרד החינוך המטפלת במצוינות. מטרת התכנית לטפח תלמידים מצטיינים ברמות הגיל השונות בביה"ס ,סביבת הלימוד משולבת מסלולי למידה מגוונים המאפשרים לתלמידים לממש את יכולתם ולהגיע לדרגת מצטיינים.
תהליך הרחבת מעגל התלמידים המטופחים יקדם את הטמעת ערכי  המצוינות וישפיע על התרבות הבית-ספרית.

קבל ממשרד החינוך את הפרויקט "הטמעת מערכת תקשוב דיגטאלית  לקראת המאה ה-"21,בה כל ביה"ס התמחשב כולל תלמידים ומורים.

ביה"ס נמצא מזה 5שנים בתכנית "אופק חדש " והפך למוביל בנושא.

ביה"ס פיתח תוכנית ייחודית ערכית הנקראת: "הילדים של היום – הם העתיד  של המחר".

וכתוצאה מפתוח התכניות הערכיות קבל הסמכה ממשרד איכות הסביבה  כ- "בית ספר ירוק" ובית-ספר "מקדם בריאות"

בית הספר הוא בעל תו-איכות המעגן בתוכו את כל נהלי ובית-הספר  ותפקידי הצוות הבית ספרי עם תכנית עבודה שנתית מפורטת

הנחות היסוד למדיניות ביה"ס

  • ביה"ס מאמין במתן מענה לשונות שבין התלמידים ועל כן יש להעניק לכל  תלמיד מענה ליכולתו בתחום הלימודי החברתי והרגשי ולמצות את הפוטנציאל
    הגלום בו בהתאם לצרכיו.
  • ביה"ס מאמין בפיתוח לומד עצמאי,בעל סקרנות אינטלקטואלית, חשיבה  ביקורתית, המסוגל להפעיל שיקול דעת, לקבל החלטות ולקחת אחריות
    ללמידתו.
  • ביה"ס מאמין בפיתוח אקלים חברתי, חינוכי, עשיר בגירויים ומעורר עניין.

העשייה החינוכית כמכלול החיים בביה"ס

התחום הלימודי

כל תלמיד יגיע לפיתוח ומימוש הפוטנציאל הטמון בו באמצעות שליטה  במיומנויות היסוד:
השפה והתחום הלשוני (לפי תוכנית הלימודים החדשה), חשבון (הוראה  דיפרנציאלית), אנגלית (מכיתה א'), מדעים ומחשבים (מיומנויות- מחשב).

תכני ההוראה נובעים מתוך תכנית הלימודים הפורמאלית, תוך הגמשה  לצרכי הלומדים שלוב דרכי עבודה מגוונות כגון: הוראה מותאמת, והוראה
משולבת.
כמו – כן משולבים מקצועות אמנותיים: מוסיקה-המחולקת לשירה, נגינה,  וריתמוסיקה.
אמנות שבה הילדים נחשפים לאמנים שונים ומצירים בעקבותיהם וכן שילוב  הנושאיםהלימודיים באמנות. התעמלות- תנועה, מוטוריקה ושילוב ריקודי עם.

התחום החברתי

ימצו התלמידים את כישוריהם ויפתחו יכולות במסגרת מועצת הכיתה תוך  פיתוח תלמידים מובילים למועצת התלמידים.

בנושא "מפתח הלב" כל תלמיד מקבל תפקיד וכל כיתה הופכת במשך  חודש לשגרירת "מפתח הלב"העובדת בנושא הערכי לפי חודשי השנה

ביה"ס שוקד במסגרת החברתית על טיפוח קשריו עם ההורים והקהילה,  מעודד את ההורים לפיתוח פעילויות חברתיות בלתי-פורמאליות,
וכן מעודד יוזמות הורים לתרומה מכישוריהם למען קהילת ביה"ס (יום – המשפחה, הרצאות הורים לילדים).
ביה"ס מטפח קשרים עם המתנ"ס ועובד איתו בשיתוף פעולה.

התחום הרגשי

ביה"ס מהווה מסגרת מפצה ותומכת המחזקת נורמות התנהגות אישיות  וחברתיות תוך שימת דגש על פיתוח תלמיד בעל דימוי עצמי חיובי ובטחון
עצמי- כישורי חיים.

התחום הערכי

פיתוח והקניית ערכים אוניברסאליים בד בבד חיזוק הרגש, הנאמנות  והשייכות לארצנו- מסדרי בוקר וטכסים בית-ספריים.
ביה"ס רואה חשיבות רבה בטיפוח ערכים, סובלנות והדדיות בין בני  האדם בד בבד עם טיפוח הנושאים הפדגוגיים.


"חנוך לנער על – פי דרכו , גם כי יזקין לא יסור ממנה" משלי נ"ב ו.


אני מאחלת לכולכם שנה מהנה בבית ספרינו,

שלכם,

ענת כח

Privacy Preference Center

Strictly Necessary

These cookies are essential for websites built on Wordpress to perform their basic functions. These include those required to allow registered users to authenticate and perform account related functions.

wordpress_test_cookie, wordpress_{hash}, wordpress_logged_in_{hash}, wp-settings-{user_id}, wp_sharing_{id}

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?